Wraki

Do Straży Miejskiej wpływają interwencje mieszkańców w sprawie parkowania pojazdów, których stan wskazuje, że nie są one od dawna używane. Nie dość, że swym wyglądem szpecą otoczenie to często zajmują przez wiele miesięcy, a nawet lat miejsca parkingowe.  Mieszkańcy oczekują, że zaraz po zgłoszeniu pojazd taki zostanie wywieziony. Kwestię usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub pojazdów których stan wskazuje na to, że nie są używane reguluje Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku  – Prawo o ruchu drogowym. Zgodnie z jej zapisami taki pojazd może zostać usunięty z drogi przez straż miejską lub Policję na koszt właściciela lub posiadacza. Treść art. 50a w/w ustawy nie nakłada na organy uprawnione obowiązku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu, wskazuje jedynie, że mają one taką możliwość.

Usunięcie pojazdu  z drogi jest kosztowne  dla jego właściciela lub posiadacza.  Dlatego też, Straż Miejska w pierwszej kolejności próbuje dotrzeć do właściciela pojazdu          i zobowiązuje go do usunięcia pojazdu we własnym zakresie, co w wielu przypadkach przynosi efekty.

https://youtu.be/dGaxcVZi09A

 

Poprzedni artykułOpieka nad osobami potrzebującymi
Następny artykułUchwała Antysmogowa