W dniu 1 marca 2025 roku około godziny 9.20 do dyżurnego Straży Miejskiej w Tarnowie wpłynęło telefoniczne zgłoszenie dotyczące nieprawidłowego parkowania przy ulicy Władysława Reymonta. Wysłany na miejsce patrol strażników miejskich, pracujących w Oddziale Patrolowo-Interwencyjnym, z uwagi na brak wymaganego oznakowania zgodnego z przepisami prawa, nie podjął interwencji. Osoba zgłaszająca została poinformowana o konieczności zgłoszenia, tylko w uzasadnionych prawem przypadkach.
Szanowni Państwo bardzo dziękujemy za zaufanie jakim nas Państwo obdarzacie, zgłaszając interwencje. Prosimy jednak o precyzyjne informacje dotyczące zgłoszenia oraz cierpliwość i wyrozumiałość. Interwencje realizujemy według kolejności zgłoszeń, natomiast poza kolejnością realizujemy jedynie interwencje, gdzie zdrowie lub życie człowieka może być zagrożone. Pamiętajmy że tak naprawdę skuteczna interwencja strażników miejskich leży po stronie zgłaszającego. Większość kierowców parkuje poprawnie. Dlatego też, Chwalimy Wszystkich Dobrze Parkujących. Prosimy o przekazywane podczas zgłaszania interwencji, precyzyjnych i prawdziwych informacji, które pozwolą na podejmowanie skutecznych interwencji. Bezpodstawne zgłoszenie może narażać zdrowie a nawet życie innych osób, które w tym czasie mogą potrzebować pilnej pomocy strażników miejskich. Jest takie stare polskie przysłowie, które mówi że: „Nie potrafisz, to nie pchaj się na afisz”.
Przypominamy Państwu również o prawnych konsekwencjach w przypadku nieuzasadnionych wezwań:
art. Art. 66. § 1.KW – „Kto ze złośliwości lub swawoli, chcąc wywołać niepotrzebną czynność fałszywym alarmem, informacją lub innym sposobem, wprowadza w błąd instytucję użyteczności publicznej albo inny organ ochrony bezpieczeństwa, porządku publicznego lub zdrowia, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny do 1.500 złotych”.