ZIMA – Odśnieżamy !

Zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Tarnowa właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątnięcia śniegu, lodu, błota i innych zanieczyszczeń z chodnika położonego bezpośrednio przy granicy nieruchomości oraz części nieruchomości udostępnionej do użytku publicznego.

Śnieg, lód i inne zanieczyszczenia powinny być uprzątane niezwłocznie po ich wystąpieniu  i mogą być pryzmowane w miejscach nie powodujących utrudnień w ruchu pieszych i pojazdów np. na chodniku przy krawędzi jezdni.

Nie wykonywanie tych obowiązków zagrożone jest karą grzywny do 5 000 złotych.

Ponadto, właściciel lub zarządca nieruchomości musi dbać o usuwanie nadmiaru śniegu  z dachu czy likwidację sopli i nawisów lodowych, które mogą zagrażać życiu i zdrowiu mieszkańców oraz przechodniów. Tę kwestię reguluje prawo budowlane.

Zgodnie z zapisami  w/w ustawy przez właścicieli nieruchomości rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.

 

Poprzedni artykułPierwsza pomoc strażników
Następny artykułZimowe przestrogi !